Pensel Yang Tumpul.

4 May

Bismillahirrahmannirrahim.

Assalamualaikum wbt.

Dia sahabat. Pernah bersamanya 2 tahun. Zahirnya dia mungkin orang yg biasa.
Dia menegur, dia berkata.
SAya mula terasa.

BUkan terasa yang membuatkan saya berputus asa.
Tetapi ‘terasa’ yang memotivasikan jiwa!
(Allahu Allah~ HAkikatnya, Allah SWT jugalah yg mahu memberikan motivasi kepada manusia.)

Ayatnya ringkas dan pendek.
Hati yang selama ini mencari jawapan, membutuhkan semangat dan kata-kata, akhirnya, seperti telah kembali berbunga.
Alhamdulillah!

Kami ramai. SAtu batch 200 lebih; antara batch teramai di SESERI.

Perancangan Allah SWT itu kan cantik dan Maha Hebat!
2 tahun di SESERI, belum cukup untuk merapatkan kami.
Tetapi, mungkin kerana ta’aruf(perkenalan) dalam nilaian mata Islam itu adalah berpanjangan tanpa ada batasan waktu yg melimitkan, tahun-tahun yg dilalui selepas keluar dari SESERI, menjadi saksi ta’aruf itu telah dipanjangkan.

Perancangan Allah!

Alhamdulillah.
Saya sayang sahabat saya.
Sahabat-sahabat vivacious saya.

Saya pernah menanam perasaan dalam diri dan berkata-kata dalam hati,
“Aku nak berkawan dgn sahabat2 vivacious0405 kerana Allah SWT. Aku mahu mulakan ta’aruf semula. Aku sayang mereka, walaupun dulu aku pernah berkonflik dgn beberapa kumpulan, hanya kerana aku menjalankan tugasku sebagai seorang pengawas.”

Semuanya kerana saya memilih jalan ini.
Jalan yg panjang dan tidak mudah ini.
Tapi, Rabb ku menjanjikan kemenangan di jalan ini.

“Engkau kena mula, Mimi!”

Kepada sahabat-yang-telah-menyebabkan-saya-terkesan,
Saya sayang kamu. Terima kasih di atas motivasi ringkas itu!🙂

p/s: melakukan sesuatu kerana Allah SWT, bukan semudah yg ditulis atau dilafazkan. Kerana, ianya pasti akan diuji! Ujian nya itu kadang2 sangat hebat! 200 orang, 200 kepala yg ada, dan 200 pemikiran lah yang ada.

Vivacious ku, jom!🙂

wallahua’alam. correct me if I am wrong.

Leave a Reply

