SeLeRO! 2010

6 Jan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Semoga program ini mencapai objektif nya. Mendapat keberkatan serta redha-Nya.

Doakan segala kelancaran program.

————————————————————-

Kisah seorang anak dan emak.

Bertanya seorang anak, “Mak, mak rasa kita nak suruh diorang bayar berapa ringgit untuk tuisyen ni?”

Si emak membalas, “Kalau nak buat free pun tak pe. Bukannya susah pun kan? Ajar je orang dengan ilmu yang ada. Tempat dah ada, buat je kat rumah. Kita tahu Allah akan balas. Kalau tak dapat duit sekarang pun, mana tahu nanti Allah tolong masa kita belajar. Allah akan mudahkan proses kita belajar.”

Moral : duit perlu untuk sesuatu urusan. tetapi duit bukan segalanya. yang penting keikhlasan di hati untuk memberi. macam mana nk tahu ikhlas ke tak? tanya diri sendiri!

wallahu’alam. correct me if I am wrong.

2 Responses to “SeLeRO! 2010”

  1. Areda January 6, 2010 at 5:33 pm #

    semoga berjaya program ni…

  2. zaffankhalid January 8, 2010 at 4:02 am #

    Amin insyaAllah…cukuplah dengan stress dan tekanan yang mereka terima….selamat rock and roll islamically dengan anak-anak muda

    owh…laskar pelangi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: