kartun hagemaru

3 Dec

sebentar tadi saya menonton rancangan kartun Hagemaru bersama adik2.

tertarik dgn lagu nya yang di akhir, “terbang lalat, terbang lalat, jangan rasa diri hebat!”

seorang pemain tenis ini merasakan dirinya hebat. di dalam gelanggang semua lawan di tewaskannya.

hagemaru mencabarnya dengan berkata, “awak hebat di gelanggang sahaja. di luar gelanggang belum tentu lagi.” hal tersebut menyebabkan pemain tersebut berasa marah, lalu menyahut cabaran hagemaru.πŸ˜€

hagemaru mencabar nya utk memukul lalat menggunakan pemukul lalat. tapi, dia tidak berjaya. hagemaru berkata kepadanya, “jangan rasa diri hebat.”

saya tertarik. semasa di awal rancangan kartun itu lagi saya sudah berkata dalam hati, “memang pun. memang kita manusia tak hebat. sebab sehebat2 manusia, Allah itu Maha Hebat!” tapi, saya diam sahaja, tidak mahu mengganggu emosi adik2 yang sedang leka menonton kartun.πŸ˜€

sehebat2 manusia, kehebatan itu daripada Yang Menciptakannya juga. sehebat2 manusia, ada juga kelemahannya yang disembunyikan. jadi sebenarnya belum cukup hebat pun manusia ini!

cuti ini agak banyak juga saya menonton kartun. baru2 ini ayah membelikan kami vcd “ice age 3, dawn of the dinosaurs”. banyak pngajaran. kemudian, bila dah banyak pengajaran, saya terasa malas untuk menulis disini. haha~ maka, sila lah beli (yang original!). saya suka pada semangat kekawanan yang dimiliki oleh haiwan2 itu. walaupun kalau ikut logik, boleh je diego (singa) makan si sloth tu, tapi dia tak buat pun. malah jadi kawan rapat yang saling bantu membantu! tiada sikap kawan makan kawan. diego yang membantu manny (si gajah) melindungi keluarganya ketika isterinya mahu bersalin.

ini saya carikan satu kartun hagemaru di youtube.

Vodpod videos no longer available.

more about “Hagemaru-Takkan Kalah Dengan Gelomban…“, posted with vodpod

wallahu’alam. correct me if I am wrong.

Leave a Reply

