episod matang

23 Jul

happy family...-1ini kumpulan usrah kami yang baru.πŸ™‚

kawan2 kata, “eh, mimi tak sama usrah dgn kitorg kan? kitorang sume dgn kak mun..”

jawapan spontan yg keluar a.k.a jwpn yg tak matang~! “a’ah.. tu la. kite dgn kak meme. kak mun tak sayang kite.”😦

jawapan yang matang sket, “a’ah. tapi xpe. nnti kita boleh kongsi2 ilmu, insyaAllah.”

[miminapis! sila jadi matang yg spontan~!]

—————————————————————–

minggu ini asyik teringat dan berlegar2 dgn perkataan ‘matang’ sahaja.

saya akui, bila saya bertemu dgn kawan2 saya di SESERI yg agak rapat (dan juga adik-beradik saya~!), saya akn terus mnjadi kurang matang~! apekah?

weekend lepas, diana, mira, areda n tung, berjumpa dgn cikgu maria! jeles okey~ ;( amat! dan sangat!

diana bawak ole-ole dari ireland. masing2, sume amik sorang 3 buah souvenirS~! mana aci!

nak jugak! nak jugak! [then, teringat. “xpe. bukan ke kak yanti ada bagi souvenir dari ireland ari tu? hehe..” maka, saya mnjadi sedikit matang~! alhamdulillahπŸ™‚ ]

mira, yang masa ari tu menymbut hari kelahirannya yg ke-21, terus menerus mnjadi xmatang~! sbb berebut bantal dgn diana. pijak kaki diana masa diana cakap2 dgn cikgu dan diikuti oleh tung~!

melihat gmbr masing2, “oh, serius~! mmg macam tembikai, buah pear, buah lai… dah masing2~!”πŸ˜€ *kunci rahsia bagi warga vivacious0405 kot ni. hueh~πŸ˜›

xsabar nk tunggu tung kawen! yeeeaaaa~πŸ™‚

diorgdiana, tung, mira, aredaπŸ™‚

a day lepas diorg jumpa, saya call diana. berborak lebih kurang sejam setengah~!πŸ˜€

diana : aku jumpa diorang je terus aku jadi tak matang! … (lebih kurang la ayat ni~)

mimi : haha. dah agak!πŸ˜›

miraaaaaaaaa!!!!!!!!!! tungggggggggg!!!!!! matang lah. dah tua dah kak oiy! haha~πŸ˜€

dianaaaaaa!!! xkire! xkire! nak jugak souvenir dari ireland macam diorang~! nak 3 jugak!πŸ˜€

p/s: diana n areda~! jom kite jalankan projek me’matang’kan mereka. (sambil2 kita me’matang’kan diri sendiri!)

korang~! saaayangg korang~! lillahi Ta’alaπŸ™‚ subhanallah. subhanallah. subhanallah.

Az-Zukhruf: 67 “Teman-teman karib pada hari itu saling bermusuhan satu sama lain, kecuali mereka yang bertakwa.”πŸ™‚

Daripada Abu Hurairah R.A, “Bahawasanya ada seorang lelaki yang pergi menziarahi saudaranya (sahabatnya) di sebuah kampung yang lain. Lalu Allah menyuruh malaikat untuk memerhatinya di dalam perjalanan. Lalu malaikat itu bertanya kepada lelaki itu, “Hendak ke mana engkau?” Lelaki tersebut menjawab “Aku hendak menemui seorang sahabatku di kampung itu.” Malaikat bertanya lagi “Adakah bagimu budi kepada yang engkau mengharap balasan daripadanya?”, “Tidak, aku mencintainya kerana Allah Ta’ala”. Maka berkatalah malaikat itu kepadanya “Bahawa sesungguhnya aku ini adalah utusan Allah kepada engkau. Bahawa sesungguhnya Allah taala telah mencintaimu sebagaimana engkau mencintai dia kerana Allah.” (Hadis riwayat Muslim)

Selemah-lemah manusia ialah orang yang tak boleh mencari sahabt, dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari. (Saidina Ali)

jom berkasih sayang kerana Allah SWT.πŸ™‚

bagaimana? baiki memperbaikilah sesama sendiri utk sama2 ke syurgaNya, insyaAllah~!

wallahualam. correct me if I am wrong.πŸ™‚

5 Responses to “episod matang”

  1. FazMira July 23, 2009 at 10:23 pm #

    hehheehahhaahaaaa… yg berebut bantal tu xbtol.. diana yg curik bantal aku okkk… n yg pijak kaki tu hahahahaa aksi spontan tindakan luar kawal..:))

    (diana : aku jumpa diorang je terus aku jadi tak matang!)
    >>eishh2.. ade ke patut kami yg xberdosa ini dipersalahkan… haha
    mimi, asal ko xde.. kalo ko ade leh ak pijak kaki ko skali

    p/s: yeay2 dpt 3 souvenir dari dianamelon..hahahahehehhahha (ayt supaya syamimi jelas)πŸ˜‰

    • miminapis July 27, 2009 at 1:13 am #

      ahaha. xde maknanya~
      kalau kaki ku di pijak, time2 tu jugak aku kejar ko.πŸ˜›

      eleh~! xheran.. nanti aku mintak banyak2 kat diana.

      diana!!! nak souvenir jugak!!!😦

  2. Areda July 24, 2009 at 2:49 am #

    hahaha…terharu2..mimi wat post pasal ktorg…
    tp serious wei..jumpe dorg trus jd x matang …hahaha…
    same2 x matang kesimpulannya….
    tp yg paling tak matang ialah>>>FAZMIRA..percayalah….hahaha
    ckp pasal souvernir ni…kalo ko balik m’sia pon ko akan diarah memberi souvernir kpd kami semua…kalo bleh 3 jugak k..hahah//
    last but not least…
    syg korg jugak!!!

    • miminapis July 27, 2009 at 1:16 am #

      aku tahu macam mana nk suruh korang2 ni jadi matang.
      sile kahwin~! [hehe. xleh xleh. kite ‘kecik’ lagi~!]πŸ˜›

      kalau cmtu, xnak ah jumpa korang bila aku balik malaysia nnti (insyaAllah~)
      asyik kena pau je nnti.

      oh, xpun. aku jumpa korang TANPA membawa apa2.
      haa~ yes!πŸ˜›
      [ayat orang xde duit~πŸ˜€ ]

      sayang korang jugak!

  3. syazanapis August 5, 2009 at 3:00 am #

    salam alaik~!

    angah~!!!!! selamat pendek umur….hehe…btul kan??

    hepy besday yg ke 21….da tuo rupo eh akk aku nie..hihi…

    sory,xdpat nak kol or bg msg…bz skang…huk2…

    i’m waiting 4 u~!!!

    bye~ !=X

Leave a Reply

