doakan kami. aminn~

2 Jul

alhamdulillah, exam dah lepas.🙂

besok, insyaAllah, kami ber3 (yg sepatutnya ber4), akan berangkat ke melbourne utk winter gathering.🙂

semalam, lepas abes exam, call ayah.

mimi : ayah, kite dh abes exam dah.

ayah : macam mana? senang tak? boleh dapat A?

mimi : hehe. macam biasalah, tak senang.😛 ayah doa2 kan lah kite eh.😀 ayah, khamis ni kite nak g melbourne dah.

ayah : jadi ke pegi sana? kat sana kan byk penyakit.

mimi : [agak dh prepare dgn pernyataan yg akan keluar dr mulut ayah.😀 ] a’ah. besok, insyaAllah, kite ngan kawan kite gi amek vaccination flu. 18dollar je, kat universiti. lepas tu, kwn kite pun ajak beli topeng.

ayah : oo ye ke? haa.. kalo mcm tu pegi lah. elok2.

mimi : [dlm hati: alhamdulillah~!!!!😉 ]

tapi, mlm semalam xdpt nk call mak. asyik xde org angkat je.

maka, tadi, saya berusaha lagi utk call mak yang terchenta.😉

dengan tak menyempatnya mak terus kata, “eh..dekat australia skrg byk kan kes swine flu tu…”

mimi : [wow! mantap seyh mak~ macam tau2 je naluri hati ku~😛 ] a’ah. tu la. tapi, tadi kite dh g amek vaccination dah. hehe. pastu besok nak beli topeng tu. pakai masa kat airport.

mak : haa.. elok2. jangan suka2 sangat pegi tempat orang tu. jangan dekat2 kalau orang tu batuk2 ke, selsema ke. jangan cmpur2 orang sangat. ..make sure sihat, jangan sakit. malam ni tido awal. besok naik flight elok2.

macam2 nasihat mak. saya suke~!!! dah lama xdapat nasiha t drp mak secara direct. wahhh, rindu oke!😦

[tertanya jugak, kenapa mak sgt excited brckp tntg ‘saya yg akan ke oz’.. di akhir perbualan, mak bukak cerita. rupa2nya, ayah ada telefon mak. ayah cakap kat mak yg saya still akan ke oz. hehe~ saya xdegil. cuma lepas saya kata saya akn amek vaccination, ayah terus bagi green light~!.😀 ]

p/s: along, sudah ku kata~! “ayah, sayang angah banyak drp kau. haha..”😛

—————————————————–

before last paper exam semalam, saya dan ijan ke student health center kat kampus. buat appointment utk dptkan vaccination flu. 18 dollar. (alhamdulillah xmahal~ bimbang jugak kalau2 harganya smpai 100dollar~ habis duit ku nnti!) maka, pagi tadi, kami ke student health lagi.

saya dengar cerita, ramai kawan2 yg kurang sihat sejak balik dri winter gathering di christchurch hari tu. saya xtau la ‘ramai’ yg dimaksudkan adalah ‘ramai’ yg mcam mana. agak bimbang juga. tapi, mungkin jugak, keadaan cuaca dan suhu di christchurch yang sejuk menyebabkan ramai yg kurang sihat.😀 husnuzzon, oke!

kami yang patutnya ke melbourne ni, ber4. tapi ber3 je. sebab sorang akak senior ni (baru balik dri winter gath di christchurch), kurang sihat. xde orang ganti akak tu. maka, tiket burn la kot~ Allah knows best! ada hikmah yang Allah bagi utk sesuatu kejadian.

saya pun, sbnrnya agak bersedia je kalau mak n ayah tak izinkan saya pergi ke melbourne. before ni, ayah n mak bagi pegi. tapi, lepas swine flu makin mnjadi2 ni, tetiba lain pulak jadinya. hehe. tiket dah pun dibeli, yang kosnya lebih kurang 500nzd return. sbb minggu ari tu mak kata, “jangan ambik risiko! kalau duit tiket tu burn, biar je. xde pa pe. duit boleh carik.” so, saya agak bersedia juga, kalau2 bila telefon mak n ayah minggu ni, mak n ayah still tak izinkan saya utk pergi.

alhamdulillah, mak n ayah bagi. Allah knows best~! jika syahid di jalanNya, itu suatu yang indah, kan?🙂 terpilih kah saya?

besok, insyaAllah, saya akn ke student health lagi. utk ambik topeng tu. free je. saya nk ambik banyak2~! tapi boleh ke eh? sbb, nnti terambik hak orang lain.😀

itu tak baik,kan?

tadi, saya YM dgn sorang kakak ni. kakak yang juga krew iLi.com, yg berada di oz.

mimi : akak, betul ke kat sana skrg teruk?

kakak : xdelah. media je lebih2…. [ada lgi akak tu ckp, tpi sy malas nk tulis pnjang2 kt sini. hehe. maaf!]

doakan keselamatan kami selama seminggu(insyaAllah) disana.🙂 insyaAllah, mana tau kalau diizinkan Allah, saya boleh berkongsi apa yg saya dpat di sana. biiznillah.😉

wallahualam. correct me if I am wrong.🙂

3 Responses to “doakan kami. aminn~”

  1. Ezati July 2, 2009 at 7:18 am #

    InsyaAllah takde ape2..amiiin
    take care..~

  2. fairuz July 3, 2009 at 1:11 am #

    nak ikut!

  3. nadiahuri July 3, 2009 at 8:03 am #

    amiiinnnnnn…
    have a great gathering..

Leave a Reply

