loghat nya.

13 May

maaf, jika ini berbaur emosi.

kala lewat malam ini, sedih melihat apa yg dh jadi.

terima kasih kepada sahabat yg mmberikan link pagi tadi.

paling tidak, saya tahu apa yg terjadi.

macam saya sekolah rendah dulu.

kitorg pernah gaduh antara lelaki n perempuan. (xingat darjah berapa~)

rasanya masa tu darjah 6 kot. lepas abes UPSR.

ada jugak bertekak lelaki n perempuan.

conteng2 kat papan hitam lagi.

sampaikan, bila geng lelaki trsebut jumpa geng saya yg perempuan, diorang akan kacau.

serius, rasa nk sep@k je.

macam tu lah lagaknya kami.

tapi, masa tu, nama pun drjah 6. sekolah di sekolah kampung pulak tu.

jadi, mungkin lah boleh dikatakan kami (saya!) kurang sket adab nya, kurang ilmunya.

tapi, kalau dah orang besar bergaduh2, sebab? jawatan, maybe!

malu rasanya, kan? [erm, xtau lah. kalau saya, saya akan malu!]

sedih, seriusly sedih.

xreti nk cakap apa. tapi, kena tgok,lihat n fikir sendiri.

mari, generasi muda!

kita bangun mnjadi yg lebih elok.

tahu untuk menjadikan bermusyawarah sbgai penyelesaian.

berlapang dada dgn setiap keputusan yg akan dicapai kelak.

dgn syarat2 kedua2 belah tahu apa yg patut n apa yang tidak.

mnjadikan 2 tinggalan Rasulullah SAW itu sebagai pegangan.

insyaAllah, dengan izin Allah, kita akan aman.

Vodpod videos no longer available.

more about “The Great DUN Perak fiasco“, posted with vodpod

————————————————————————

p/s: dulu, masa sekolah saya suka untuk involve kelab itu n kelab ini. sebab? nak sijil jawatan. sebab? nak masuk asrama penuh. sebab? senang kot (kot!) nk dapat scholarship. alhamdulillah, Allah makbulkan.๐Ÿ™‚ [kan Allah melihat pada usaha, hehe. tapi, saya xtahu la usaha saya ni betul ke tak. tapi, rasa mcam betul.๐Ÿ˜› ]

walaupun skrg, di universiti xde jawatan (dan saya mmg xpernah mengimpikan pun~) tapi, saya tahu ADA jawatan yg Allah bagi dari dulu sampai sekarang. saya terfikir, “ermm..dah cukup bagus ke aku pegang ‘jawatan’ yg selama ini Allah bagi kat aku? kalau ada ‘jawatan’, maka ada ‘tanggungjawab’ lah kan? jangan ingat senang! kelak, akan dipersoalkan segalanya.. khalifahNya, utk mentadbir alam ini. mentadbir, menjaga, memelihara. hambaNya, utk beribadah kepadaNya setiap masa. (kalau gaduh2, rasa2, Allah terima ke itu sebagai ibadat? wallahualam.)”

semalam, saya dapat emel. teguran daripada Allah kepada saya. melalui hamba-Nya juga. subhanallah, Allah sayangkan saya.๐Ÿ™‚

  • ….tingkatkan kualiti ….
  • …. Maka, bersungguh-sungguh- lah bekerja …. Jangan sambil lewa dan elakkan kerja last minute kerana kerja last minute akan menghasilkan output yang tidak berkualitas….

saya edit kan sikit2 emel trsebut, agar yg main point di ambil.๐Ÿ™‚

mmbuatkan saya malu seketika. malu dengan diri. walaupun emel itu tak lah menyebut nama saya. tapi, saya tahu, itu teguran daripada Allah kepada saya.๐Ÿ™‚ sila jalankan tugas anda dengan betul! jangan hanya mahukan jawatan yg banyak2, tetapi jawatan yang paling penting diberikan Allah; kita lupakan. na’uzubillahi minzalik.

[ingat miminapis~! kan kata nak jadi baik, kan?]baik~!–๐Ÿ˜€

“bukan mudah bernafas dalam jiwa hamba.”

wallahualam. correct me if I am wrong.๐Ÿ™‚

4 Responses to “loghat nya.”

  1. anis May 13, 2009 at 3:19 am #

    salaam mimi,
    kami sbg rakyat agak berasa malu meliht keadaan kucar-kacir ini.mari m’dewasakan diri!

    • miminapis May 13, 2009 at 8:31 am #

      insyaAllah.
      mari penuhkan ilmu di dada.
      berfikir sebaiknya.
      serta bekerjasama.

      mari menjadi dewasa~!๐Ÿ˜‰

  2. cahayadian May 13, 2009 at 9:56 am #

    ๐Ÿ˜‰ miminapis! ana ada lagi 1 paper to go tomorrow! doakan ana ya sahabat habibati๐Ÿ˜‰

    • miminapis May 13, 2009 at 10:34 am #

      insyaAllah๐Ÿ™‚
      syukran for the link eh, diana ku sayang. hehe๐Ÿ˜€

      yeah~! 1 more to go.
      buat elok2. :-*

Leave a Reply

