kartun kelip2.

5 May

mahu berblog sekejap lah.

pagi tadi, kami bertadabbur Al-Quran di surau Kirk.🙂 alhamdulillah.

kami sama2 tadabbur surah Al-Insan.🙂

wani, kak Nad, kak Aisyah, odi, anis n miminapis.🙂 terima kasih semua. sayang kalian.😉

banyak yg saya timba, bukan sahaja tafsiran surah tersebut.

“rehat yg sebenar adalah di akhirat kelak bagi mereka yg mahu bekerja untuk agama Allah.”

yup~! kita perlu bermujahadah. even nk buat perkara kecik pun tinggi mujahadahnya, kan? bermujahadah itu tak senang, tapi tak susah~!

setiap kali bangun tido, saya mesti fikir, “heiyhh.. bape jam la aku tido semalam.” kalau saya tido lama, saya jadi sedih.

tapi, tidur adalah perlu untuk kesihatan.😉 cuma berpada-pada. then, saya ingat balik, “apa aku buat malam semalam ye?” kalau saya buat benda merepek, saya sedih jugak.

maka, kalau tak nak sedih, kena buat apa miminapis?

miminapis : kena buat kerja yg Allah redha! kan?

haa.. betul betul! (hehe. betul ke?) even menulis ini pun utk berkongsi dgn orang, kerana Allah SWT. bukan menulis kosong semata-mata. cuma, saya tak menulis dgn direct. kita perlu fikir.🙂

Allah yg mampu buka pintu hati kita,kan?😉 kita berusaha ye..🙂

okeh. selamat bermujahadah.🙂

p/s: fairuz, kita teringat awak di palmy nun! sbb kan awak pernah ajak kita tadarus sama2 di pagi hari, di YM itu. hehe.😀 meh la ke welly.😉
tengok mata kartun atas ni.. die kelip2~!

wallahualam. correct me if I am wrong.🙂

6 Responses to “kartun kelip2.”

  1. tumi May 5, 2009 at 6:32 pm #

    kartun kelip2? ingat kan tu tajuk utama..ceh tertipu daku…
    haha

    • miminapis May 5, 2009 at 7:52 pm #

      haha.. kite memang suke letak minor thing sbgai tajuk..😛
      jangan marah tumix ku sayang~!😀

  2. fairuz May 6, 2009 at 12:21 am #

    teringat kat awk jugak.turn awaklah pulak turun Palmy, amacam?
    😀

    • miminapis May 6, 2009 at 12:24 am #

      mahu juga. insyaAllah, jika diizinkan-Nya.
      tapi, setiap hujung minggu kita ada urusan. hehe.🙂
      actually agak cuak mendengar nama ‘n@ked bus’ tu. haha~

  3. anis May 8, 2009 at 2:27 am #

    bila nak ajak kite pulak mimi?haha :p
    gurau je🙂

    • miminapis May 8, 2009 at 2:30 am #

      hehe.. meh la anis.😉 boleh jumpa hana skali.

      p/s: kite dh penat dah jaga hana tu. haha~ [hana:😛 ]

Leave a Reply

