tulis balik~

6 Apr

alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah.πŸ™‚

Allah Maha Pemurah, kan? Dia tolong saya. banyak! banyak sangat sangat~! subhanallah.πŸ™‚

okeh, miminapis, bersyukurlah kepada-Nya.πŸ™‚

Dia beri saya tugasan itu. sbb Dia tahu saya mampu buat, insyaAllah. Dia juga sebenarnya mahu didik saya supaya banyak mencari ilmu-Nya. Dia pun tak biarkan saya sorang2, sebab Dia bantu saya~!πŸ™‚

kita mintak pada Dia, Dia akan bagi jika benda tu baik utk kita, keluarga dan agama kita.πŸ™‚ kita xterfikir pun bnda yg kita mintak tu datang dalam bentuk apa, sbb ilmu-Nya kan sangat sangat sangat luas! tapi, bila kita guna akal yang Dia bagi utk kita fikir balik apa yang Dia dah bagi kat kita, insyaAllah, kita akan nampak rezeki-Nya yang sangat sangat sangat banyak kepada kita.!!

surah Al-Isra’, ayat 83.

“Dan apabila Kami berikan kesenangan kepada manusia, nescaya dia berpaling dan menjauhkan diri dengan sombong; dan apabila dia ditimpa kesusahan, nescaya dia berputus asa.”

na’uzubillahiminzalik. saya tidak mahu jadi seperti ini. ya Allah, istiqamah kanlah kami dalam beribadah kepada-Mu. aminn~!πŸ™‚ [ingatkan saya bila saya lupa, please~]
comel pulak budak ni~πŸ˜€

—————————————————————————————

hari ini sudah start daylight saving. masa usrah tengahari semalam, berbuih diorg terangkan itu ini tentang daylight saving ni, tapi saya xtau kenapa saya susah sangat nk dpat point diorg. [maybe sebab, semua orang tahu then semua pun nk bercakap. maka saya pening~ herk..] ohh takk kot. sebenarnya saya yang lambat pick up kot time tu.πŸ˜›

pagi tadi, saya bangun dlm pkul 6 lebih. then tgok jam. “eh, hari ni sebenarnya kena tolak sejam ke tambah sejam haa?”. semalam, before tido, lupe nk tanya housemate balik.πŸ˜› sebab kalau belum masuk subuh, boleh la nk buat solat2 sunat dulu. maka, di pagi hari, saya kekonfiusan.😐

on9, n nmpk cik siti fairuz dh on9. ting! idea datang~.

miminapis : fairuz~
miminapis : assalamualaikum
miminapis : nk bertanya
fairuz sallehuddin : wa’alaikummussalam mimi
fairuz sallehuddin : sila2

miminapis : dh start daylight saving kan?

miminapis : kirenya skrg kite lmbt 1jam lah kan?
miminapis : ke cpt 1jam?
fairuz sallehuddin : aah.At 3.00AM td
fairuz sallehuddin : aah
miminapis : mknanya skrg pkul bape eh?
fairuz sallehuddin : lambat 1jam cik kak
fairuz sallehuddin : 525pg
miminapis : oho..
miminapis : then, waktu solat kalo die tulis pkul 5.19, kirenya skrg dh masuk lah kan?
miminapis : haha~ ape la punya soalan
fairuz sallehuddin : aah semuanya cepat padahal sama je senggang waktunya cuma matahari naik awal 1jam n trun awal 1 jam dalam
miminapis : oho. baik2~! terima kasih.
miminapis : hehe

miminapis : bangun2 je tetiba konfius
miminapis : haha

miminapis : baik lah. terima kasih byk2~!
fairuz sallehuddin : no hal.awak kan cik blur jadi kita paham
miminapis : haha~
miminapis : selamat belajar~!
fairuz sallehuddin: okok
fairuz sallehuddin: g solat k
fairuz sallehuddin: doakan kita semua

fairuz sallehuddin: assalammualaikum
miminapis : insyaAllah. wa’alaikumussalam

hehe. terima kasih~! p/s: fairuz, awak nk tahu tak? takde orang pun yang pernah panggil kita ‘blur’ tau. awak sorang je. haha~ maka kite konfius.πŸ˜›


again, tadi, saya konfius. kalo ikutkan waktu solat kat islamic finder, waktu solat maghrib nya pukul 7.05mlam. tapi, bile tgok keadaan kat luar, pkul 6 pun dah mula gelap. “biar betul maghrib masuk pkul 7.05mlm. skrg pun dh malam dah..”. pkul6.15ptg mmg dh gelap gulita n perlu pasang lampu. saya pun bukak lah website iman index. huk~ rupanya pkul 6.05ptg tadi maghrib dah masuk rupanya. haiyo~

ke’blur’an masih berlaku tatkala berYM dgn kak yanti skejap tadi. nk tetapkan waktu usrah. kemudian, saya malu sendirian. haha~ [untuk cover, saya kata kat kak yanti, “maklumlah baru nak duduk kat negara 4musim..” haha~ serius, sangat malu~] πŸ˜›

menarik sungguh daylight saving ni~!πŸ˜€
—————————————————————————-

besok ada lab, pkul 3 sampai pkul 6. mksudnya? mksudnya saya kena curik2 keluar waktu lab nnti utk solat Asar any where. tak sempat kot nk balik rumah utk solat Asar. saya dh target nk solat kat lorong belakang makmal. wallahualam. [boleh tak nk kata macam ni? “baru lah terasa mcam berada kat overc, sbb solat merata2.”πŸ˜€ ]
i’m muslim = i’m ‘orang yg berserah diri’.. kan?πŸ˜‰

—————————————————————————-

wallahualam. correct me if I am wrong.πŸ™‚

3 Responses to “tulis balik~”

  1. fairuz April 6, 2009 at 6:31 am #

    hahha..mmg awk BLUR ponnn..semua tak sampai hati nak ckap..kita je sampai ati..hehe..

    walaupon awk blur, kita ttp kawan awak. Ukhwah FillahπŸ˜€

  2. natasha April 6, 2009 at 6:54 am #

    daylight saving ended la mimi. bkn start hehe

  3. miminapis April 6, 2009 at 7:04 am #

    oo ended ke? hahaha..πŸ˜€ tgok~! kite still xpaham2. xtau la kenapa miminapis sangat susah utk memahami istilah itu. haih~ [p/s: apa2 je la.πŸ˜› yg penting, beza sini dgn malaysia dh jadi 4jam. senang sket nk bajet masa tepon ayah ngan mak~]

Leave a Reply

