post malam ini.

22 Feb

mahu kongsi ini.πŸ˜€ (oh, saya tahu mesti ramai yg dh tahu. tapi xkire, nk kongsi jugak!~!πŸ˜› )

“Dan orang2 yg kafir, sebahagian mereka melindungi sebahagian yg lain. Jika kamu tidak melaksanakan apa yg telah diperintahkan Allah (Saling melindungi), nescaya akan terjadi kekacauan di bumi dan kerusakan yg sesat” surah Al-Anfal : 73.

selama ni duk dengar orang cakap je. sekarang, nah! the proof is in front of your eyes! maka, percayalah! datangnya dr Allah melalui kitab suci Al-Quran.πŸ™‚

xsalah utk brkawan dgn non muslim pun. sbb hidayah kan milik Allah. mana tahu, dgn izin Allah, melalui perwatakan kita, kawan kita yg non muslim itu akan tertarik kpd islam. insyaAllah. qudwah hasanah. perwatakan yg baik, kan.

cumanya kita perlu berhati2. nk berkawan dgn sesiapa pun sbnrnya kita kena berhati2. n tak hairan lah, jika orang kata kita kena memilih kawan.

tapi if orang tu dh terang2 serang umat islam. n kita still lagi nk bagi muka, siap tolong diorg lagi, ape kes kan?😐

—————————————————————

ini lagi… (sebenarnya utk menguatkan hati saya.. tapi tak salah kot berkongsi~!πŸ˜‰ )

“……..Apa sahaja yg kamu infakkan di jalan Allah nescaya akan dibalas dgn cukup kepadamu dan kamu tidak akan dizalimi (dirugikan).” surah al-Anfal : 60.

byk je pun disebut dlm Al-Quran, jihad yg terbaik ialah dgn harta dan jiwa. kiranya if kita infakkan harta kita, eg: duit kita, utk bagi makan kat orang, supaya orang tu akan sihat n dpt beribadah kpdNya. maka, insyaAllah Allah takkan sia-siakan usaha kita tu.Β  tak kat dunia, akhirat nnti, mmg Allah akan bagi balasan. dlm masa yg sama, kita xperlulah nk rasa mcm duit kita dh makin sikit, n ungkit2, sbb xmnjadi jugak kalo kita mngungkit, kan. [wahhh!! miminapis!!!! ingat!!!]

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini
okeh, teguhkan lagi hati dgn ayat ni lagi!

“….Jika Allah mengetahui ada kebaikan di dalm hatimu, nescaya Dia akan memberikan yg lebih baik dari apa yg telah diambil darimu dan Dia akan mengampuni kamu. Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang.” surah Al-Anfal : 70.

maka? ikhlaskan hati ye, miminapis! baikkk!!πŸ˜€

[tapi, setiap kali teringatkan perkara itu, dan melibatkan mereka ber4 itu, saya jadi nk marah. saya tak tau kenapa. sbb mereka itu lelaki kot. maka, hati jadi keras sket! sbb pernah je org perempuan buat macam tu kat saya, tapi, saya okey je, cepat je boleh lupa. mereka ber4 itu telah saya blacklistkan n xnak kawan dah!! hehe. ayah n mak pernah cakap, “xyah nk kawan dgn lelaki sgt..” maka, betul ke apa yg saya buat?. oh xpe. insyaAllah saya tahu beza baik n buruk. insyaAllah saya tahu nk pilih kawan n jaga pergaulan. maka, bila mereka2 itu dh buat sumthing yg annoying, dah jangan kawan! jgn kwan; tapi dlm masa yg sama maafkan mereka juga.πŸ˜€ if mereka perlukan bantuan, insyaAllah akan dihulurkan. sbb kami sesama Muslim kan. πŸ™‚ ‘jgn kawan’ itu, brmksud, LEBIH BERHATI2 APABILA BERKAWAN DGN MEREKA! insyaAllah! miminapis, boleh ye??!!]

ayat ini lagi,

“Jadilah pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yg makruf….” surah Al-A’raf : 199.

okeh mimi! jgn keras hati sangat. tapi tegas dlm perbuatan! boleh? insyaAllah, dgn izin Allah.πŸ™‚

utk mereka yg ber4,πŸ™‚

‘kamu itu lelaki. kamu tahu tanggungjawab kamu. kalo yg kecil itu pun xleh nk bagi komitmen, wallahualam. Allah juga yg Mengetahui apa yg akan berlaku utk hamba2Nya kelak. kalo komitmen yg sekecil itu pun xboleh nk bagi, maka, saya xpaham kenapa kamu sibuk2 nk berkomitmen dlm berpasang2 an! [oh, mungkin, xbaik bagi saya utk memperkatakan sesuatu yg telah ditetapkan oleh Allah kpd seseorang. tapi, sndiri mahu fikir tntg apa yg kamu lakukan. sbb org lain dh jenuh kot berkata2, kesedaran dlm diri sebenar nya kena bangkit!! baiklah! Allah Mengetahui hikmah disebalik sesuatu kejadian kan. xkesah la korang~] cuma nnti, bila dah besar, dah keje, kalo anak2 murid xreti nk appreciate kamu sbgai seorang guru, jgn nk komplen. sbb kite ni sendiri pun xreti nk appreciate ape yg org dh buat kat kite kan?’

-what u give, u get back~!-


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

wallahualam. correct me if I am wrong.πŸ™‚

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: