meloncat-loncat blog.

4 Feb

saya mengantuk kelas chemistry petang tadi.😦 berkali-kali saya berdoa, “Ya Allah, ku tuntut ilmu ini keranaMu ya Allah, permudahkanlah urusanku. Nampakkanlah oleh ku kebesaranMu..”. walaupun agak terbabas, alhamdulillah, berjaya juga mengatasinya. Allah jua lah yg telah memberikan saya daya untuk mengatasinya. subhanallah.πŸ™‚

pengajaran: jangan makan before pegi kelas. [insyaAllah~] πŸ™‚

—————————————————————————————————–

chemistry selesai, kini assignments math 103 plak. plus, dgn sample test. no.1 (yg ada pecahan a,b,c,d,e) pun saya xdpt nk buat dah~! huk. alhamdulillah, no. 2 dan seterusnya dapat jugak nk buat. maka? TINGKATKAN USAHA!!πŸ™‚

——————————————————————————————————–

disebabkan xdpt nk jawab soalan maths103 tu, maka, saya pun meng‘on9’ kan diri.πŸ˜€ konon nk mncari solution nya drp internet. carik, carik, carik, tapi xjumpa apa yg saya nak. maka, saya pun melencong~! hehe. [ini tidak baik ye~]

saya melencong drp satu blog, ke blog yg lain. saya suka baca blog-blog yg menyedarkan. [sbb saya ni kadang2 xsedar diri~πŸ˜€ huk~]

saya loncat ke blog kak yanti. kemudian, saya loncat ke blog kak intan nadia. (akak yg dah tahun akhir di UK. fasi saya di WOW dulu.)πŸ™‚ dri situ, saya loncat-loncat ke blog orang2 lain. (mmg malam ini, kerja nya hanyalah meloncat2)πŸ™‚

saya loncat ke blog fasi kem WOW lagi. baca, baca. kemudian saya terpandang senarai bloggers. tajuk ini agak santai. salah siapa beb..?’ saya baca.

kawan2, bacalah juga ye.πŸ˜‰ tntg muallaf yg (pada pandangan saya) disisihkan. disisihkan oleh masyarakat islam disekelilingnya, mahupun keluarganya. kesian. sepatutnya muallaf la yg kita kena jaga betul2 kan? sbb diorg,(alhamdulillah) sudah diper’nampak’kan oleh Allah SWT, tntg kebesaranNya. diberikan oleh Allah SWT, hidayahNya. hidayahNya yg hanya diberikan kepada sesiapa yg dikehendakiNya sahaja! (tapi, kita juga boleh berdoa utk itu, insyaAllah, semoga diperkenankan, aminn~)πŸ™‚

drp blog yg sama juga (saya rasa blogger ini juga adalah fasi grup saya masa kem WOW dulu, tapi saya xsure sgt.πŸ˜€ ) saya baca ini. gi cari keje gok.. . mengenai alam maya ini. ayat yg dibawah ini saya suka.

NAMUN, itu bukanlah persoalannya, tetapi kadang kala sy terpikir melalui kemudahan itu, bagaimanakah kita menjaga adab pergaulan atau tutur cara kita sesama bukan mahram…yes, bagaimana sikap MALU kita dengan yang berlainan jantina la senang citer…

bacalah entry itu,Β  jika mahu tahu tentang lanjut. insyaAllah, tak rugi. ini ilmuNya yg mahu dikongsi bersama.πŸ™‚

daripada blog tersebut, ada di link kan, blog ummu saif, sebagai rujukan@tambahan kpd apa yg penulis blog tersebut mahu sampaikan.

saya suka kan ayat ini, drp ummu saif,

4. Bak kata Abu Saif,
Dalam kesyukuran kita menyambut nikmat Allah berupa medium komunikasi dan penyebaran maklumat, HATI BERASA GUNDAH DENGAN KEBINASAAN YANG DATANG BERIRINGAN.

saya suka. kerana, saya rasa ayat itu tepat!(wallahualam) “HATI BERASA GUNDAH DENGAN KEBINASAAN YANG DATANG BERIRINGAN. tepat dgn apa yg saya mahu katakan selama ini kpd org yg pernah bertanya kan kpd saya. cumanya, saya je xtau nk cakap n susun ayat, kot~! [mungkin juga kerana, dh biasa duk tekan dgn jari je, nk cakap pun dh xreti. huk~ rugi, kan?]😦 sbb, bukankah mmg dh fitrah manusia, kalau mereka buat salah je, hati akan gundah. cumanya, kite je. nak teruskan, atau pun berhenti (dlm kata lain, “berpada-pada”)

f@ceb0Ok, fr!end$+er n etc tu xsalah utk digunakan. tapi, beringatlah. bukan xboleh nk hntr komen n testi kat org, tapi berpada2.πŸ™‚ motivasi utk diri saya sendiri (sbb saya pun suka mengacau seserians dan along saya di fr!end$+er😦 ): “rajinnya nk bgi komen, usik2 n etc. dah byk ke buat kerja utk islam?”πŸ™‚

————————————————————————————————

kesimpulan utk malam ini, before saya menymbung math 103 itu,

*saya melompat2 pada malam ini. [oh, saya kira, malam ini saya hanya melompat2 blog2 fasi kem WOW je la eh?] dh penat melompat2, kena berhenti, sbb math 103 xsiap lagi. besok atuk suruh hantar before pkul 4petang. hehe. atuk? a’ah, atuk ialah lecturer saya~! sbb xingat nama beliau.πŸ˜€

*kononnya ber’on9′ utk mencari penyelesaian kpd math 103. konon lah..πŸ˜€ [tapi, alhamdulillah, saya kira dh dpt penyelesaiannya pun tadi. sbb tanya housemates. hehe. terima kasih Allah di atas pertolongan itu. terima kasih saleha, sbb tolong kite~!πŸ˜‰ ]

*****kepada semua yg telah saya link kan, blog mereka, mintak maaf sbb xbagitau. boleh la ye nk kongsi2 ilmu. jazakillah khairan kathiraπŸ™‚

[saya nk letak jugak poster yg dibawah ini. sbb rama2 itu cantik. boleh gerak2.πŸ˜€ lagipun ini kan utk sahabat drp sahabat.]

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

wallahualam. correct me if I am wrong.πŸ™‚

3 Responses to “meloncat-loncat blog.”

  1. rose nina February 4, 2009 at 12:41 am #

    rose suke bace blog akak gak..
    sbb bnyk manfaat bile bace..
    insaf bile bace.
    trima kasih kerana sudi kongsi ilmu..

  2. intan nadia February 4, 2009 at 1:05 pm #

    mimi rindu kami yer?hehe…
    sabar…sabar..:P

  3. miminapis February 4, 2009 at 1:23 pm #

    rose nina : hehe. baik2~! sama2 kasehπŸ˜‰

    kak intan nadia : hehe. [xtau nk respon ape..πŸ˜€ ]πŸ˜›

Leave a Reply

