henset dan along~!

31 Jan

smalam, kami 1 batch (ber 14) ke restoran Cinta. [restoran Malaysia, yg terletak di courtney Place. uncle yg berasal dr seremban~!😀 ] sbb, smbut hari kelahiran salah seorang drp kami. terima kaseh kpd kamu yg mem’belanja’ <–wujud ke word ini?😀

nak keluarkan henset drp bag. huk~! henset itu pecah! oh, sedih. sbb teringat kata2 mak, “ni henset yg last,”. pastu terfikir balik, “tu mak je yg ckp, ayah tak cakap pa pe pun.” hehe.😀 [ oh, nak jadi anak yg baik! ] 😦 saya pun xtau kenapa henset tu boleh pecah. saya terduduk ke eh? ke terlanggar benda ke ape?

henset yg before ni rosak sbb terendam dlm besen basuh pinggan di kolej dulu. hehe.

along : eleh, ko saje je kan. ko saje nk suruh ayah beli yg baru.

mimi : haha. biarlah. ayah sayang aku!😛

haha~ along, can u please be kind to me? bersangka baik sket! haha.

balik je dr restoran, YM dgn along.

mimi : along, enset pecah. hehe.

along : mimi, ko tau kan, apa yg aku akn ckp lepas ni?

mimi : ckp apa?

along : ko saje je pecahkan kan?. sbb ko nk beli henset baru. haha.

mimi : ko ni. tak baik tau. aku dh la sebatang kara kat sini. mak ayah takde. aku nangis kang. hahaha.

along : haha. ape aku kesah.

huh! teladan kpd semua kakak2. jadi lah kakak yg baik kpd adik2 anda. bersangka baiklah dgn mereka, sbb adik2 anda tak lah jahat sangat.😀

tadi, dpt off9 msg drp along.

along : <ding!> samimi! aku kabo doh ke mok hok henset mung pecoh. pastu mok kabo mung *gelenya. haha~

[kami pernah tinggal di terengganu selama 7tahun, maka, kami agak reti speaking terengganu!😀 ]

translation nya,

along : <ding!> mimi! aku kata dah kat mak yg henset ko pecah. pastu mak kata ko *mengada. haha~

*gelenya = ‘mengada’ ke eh maksudnya. ke ‘gatal’? ape ntah. hehe. tapi adik-beradik dgn perkataan tu lah.😀

along~! semakin banyak ko kutuk angah, semakin sayang angah kat ko. haha~ terharu tak?😛
yg dibawah ini khas utk along!!!!!!!!!!!! hehe.

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

One Response to “henset dan along~!”

  1. a.l.o.n.g February 2, 2009 at 12:51 am #

    weh sayang! ak x pernah bersangka buruk kat ko, cume ak menyampaikan perasaan mak kat ko je.huahuahua..yerla, ko ingat ak bleh “makan” dgn kate2 ko tu…manis sungguh bahasa..tp maafla, ak xde duit nk bnjer hanset baru utk ko! hahahaha…giler jahat..

Leave a Reply

