sampai hati kau.!!!

16 Jan

hari ini Jumaat.πŸ™‚ semalam malam Jumaat la kira nya kan? heheπŸ˜€

miminapis n housemate, macam biasa, baca surah Yassin. untuk junjungan besar, Rasulullah SAW, keluarga baginda, sahabat2 baginda, ibu bapa n keluarga kami, serta muslimin n muslimat. (insyaAllah). dan juga utk saudara2 kami yg syahid dan gugur di bumi Palestin. hingga kini, hampir 1000 orang yg terbunuh.

[to u-who-must-not-be-named : 1000people are dead! that’s TOO MUCH! be responsible to all work that u’d done~!]

alhamdulillah, selesai. semoga Allah mencucurkan rahmatNya kpd golongan muslimin n muslimat seantero dunia. insyaAllah.πŸ™‚ aminn~ kami pun bersurai utk buat kerja masing2.πŸ™‚

——————————————————–

saya baca surah Al-Mai’dah. saya amat2 tertarik dgn ayat2 ini. [oh, tapi mungkin utk certain orang, esp yg alim2 n baik2, xde pa pe sgt kot. tapi bagi saya, ayat2 ini mmbuatkan saya trsedar n malu pd diri sendiri. alhamdulillah, sbb Allah mmbuatkan saya tersedar. alhamdulillah, sbb Allah berikan perasaaan malu kpd saya. kedua2 itu nikmat, ye~!]πŸ™‚

“Wahai kaumku! Masuklah ke tanah suci (Palestina) yg telah ditentukan Allah bagimu, dan janganlah kamu berbalik ke belakang (krn takut kpd musuh), nnti kamu mnjadi org yg rugi.” Al-Ma’idah: 21

“Mereka berkata,”Wahai Musa! Sesungguhnya di dlm negeri itu ada orang2 yg sgt kuat dan kejam, kami tidak akn memasukinya sblum mereka keluar darinya. Jika mereka keluar dari sana, nescaya kami akn masuk.” Al-Ma’idah: 22

“Berkatalah 2org laki2 diantra mereka yg bertakwa, yg telah diberi nikmat oleh Allah, ‘Serbulah mereka melalui pintu gerbang (negeri) itu. Jika kamu memasukinya nescaya kamu akn menang. Dan bertawakkallah kamu hanya kpd Allah, jika kamu orang2 beriman.'” Al-Ma’idah: 23

“Mereka berkata, “Wahai Musa! Sampai bila pun kami tidak akan memasukinya selama mereka masih ada di dlmnya, kern itu pergilah engkau bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua. Biarlah kami tetap (menanti) disini saja.” Al-Ma’idah: 24

“Dia (Musa) berkata, “Ya Tuhanku, aku hanya menguasai diriku sendiri dan saudaraku. Sebab itu pisahkanlah antra kami dgn org2 yg fasik itu.” Al-Ma’idah: 25

“(Allah) berfirman, “(Jika demikian), maka (negeri) itu terlarang buat mereka selama 40tahun, (selama itu) mereka akn mengembara kebingungan di bumi. Maka, janganlah engkau (Musa) bersedih hati (memikirkan nasib) orang2 yg fasik itu.” Al-Ma’idah: 26

———————————————————————–
070819-moor-gaza
baca, ini.. “Wanita mengndung tidak mendapat rawatan sewajarnya” —— sampai hati kau kan, !$R@eL !!!

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: