nikmat B+N.

26 Oct

ketika & waktu : hari ini ialah 2hari selepas ke B+N.πŸ™‚ -sendiri faham ye, sahabat2.-

keadaan : demam + batuk + selsema.

mahu tahu? simptom2 batuk n selsema ini wujud setelah miminapis dan rakan2 diarahkan untuk turun menggunakan tali dari satu menara yg ketinggiannya..(erm, agak tinggi la jugak.. haha~)πŸ˜› masa kat atas menara tu miminapis dh jerit 3kali.(seriusly, mcm orang b*d*h~) tapi, nk buat macam mana, miminapis ni kadang2 takut pada ketinggian. sepanjang turun tali tu miminapis menangis. (haha~ cess~!! rasa macam nk panggil mak teman kan je time tu.)

along kata, “ek eley kau. tu pun dah nak nangis. kat new zealand nanti camne lah agaknye kau kan?”

mimi kata, ” kau pehal?”-dgn agak emo, menjawab~!

okeylah, itulah serba sedikit intro masa B+N lepas. kamu tahu? miminapis sangat takut hendak ke B+N. hee~ bertanyakan sahajalah kepada cik dianaismail n cik nadiahuri. byk jugak soalan yg miminapis tanya mereka ni pasal B+N .πŸ™‚ alhamdulillah, berakhir sudah.

alhamdulillah, bila dh lepas ni. sangat bersyukur kpdNya. Allah telah permudahkan segala perjalanan kami sekolej semasa di B+N lepas.πŸ™‚

(miminapis mahu meringkaskan saja penulisan kali ni. sbb macam xlarat je nk menulis panjang2. tekak saya sangat sakit kerana batuk2. perut juga sudah senak. mungkin ini kafarah dosa.? husnuzzon… wallahualam. Allah Maha Mengetahui. kerana sakit itu juga nikmat kan?πŸ™‚ )

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

ada 1 malam, miminapis sangat sedih. kemudian, miminapis ke surau seorang diri. maaf, kpd rakan2 kerana telah sedikit berbohong ketika itu. krn saya mahukan privacy antara saya dan Dia. dalam solat saya menangis. kerana kelemahan diri. saya berdoa memohon kekuatan daripadaNya.

alhamdulillah, walaupun tidak begitu lama. (Allah lebih mengetahui. perempuan tidak elok bersendirian tanpa bertemankan mahram nya pada malam2 begitu kot.) tak lama kemudian, 2orang peserta kursus datang ke surau. untuk mencari barangan mereka mungkin. miminapis pun mengundurkan diri untuk pulang ke dorm.

tapi, saya singgah ke dorm Fairuz. tapi xberjumpa Fairuz. sbb dia xbalik drp LDK lagi kot. langsung saya memanggil Ain Haris sahaja. kami bercerita di sebuah wakaf. luahan perasaan ke tu? hee~ [ye, saya tau, saya tak kuat. tapi saya sangat bersyukur, kamu tahu.)πŸ™‚

saya bersolat memohon kekuatan daripadaNya. kerana saya tahu, saya ini sangat lemah. saya rasa xsampai pun 2jam saya memohon kekuatan itu daripadaNya. tetapi, nikmatNya telah datang kepada saya. sungguh sekejap. saya kira, perjalanan dari surau ke dorm hanya mengmbil masa 5minit. kemudian saya sudah berjumpa dgn seseorang yg dianugerahkan olehNya, utk mmberi kekuatan kepada saya. alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah. sungguh nikmatNya tidak terperi utk hamba2Nya yg meminta.

“kalau kita tak dapat nk jadi seperti Sumayyah, kita jadi seperti anaknya, Amar. cuba bayangkan, kalau masa tu anaknya Amar turut dibunuh. macam mana Amar tu nk berbakti kpd Islam? sbb kita tengok, lepas je peristiwa pembunuhan Sumayyah tu, Amar turut sertaΒ  dalam peperangan tentera Islam. mungkin kita dapat tengok, dari segi pengakuan yg telah dibuat oleh Amar tu, kita kata dia murtad. tapi niat dia yg sebenar siapa yg tahu? Allah Maha Mengetahui, mimi. sebab tu, ‘innamal ‘amalu binniat’.. _____ “

thanks for the words Ain Haris n Fairuz. kamu telah diberikan oleh Allah kepada sbgai kekuatan pada malam itu. kamu berdua mahu tahu? malam itu, saya tidur dgn tenang. tatkala semua orang mentelaah buku yg 4 naskhah itu, saya lena dgn ayat2 kamu berdua malam itu.

saya teruskan hari2 disana dgn kekuatan yang telah diberikan olehNya.

pada majlis penutup pun, Allah telah mengilhamkan kpd saya apa yg mahu diucapkan dihadapan. jadi saya telah mengarang sedikit diatas secebis kertas. yang lainnya, saya bertawakkal kepada Allah. walaupun, masa berda di hadapan berucap, saya rasa seperti ntah apa-apa, tapi, saya bersyukur, kerana itulah yg terbaik yang telah ditetapkan oleh Allah kepada saya. mungkin jika saya terlebih berkata2, lain pula jadinya.

subhanallah. alhamdulillah. allahu akbar.

p/s= oh, saya mahu menulis juga tentang sesuatu. iaitu, baju labuh hijau pemberian cik natasha ismail. terima kasih, sahabatπŸ™‚ kerana sudi menolong saya untuk menutup aurat. pemberian baju labuh hijau itu amat saya hargai. kamu telah berdakwah kpd saya dgn memberi baju labuh itu. terima kasih.πŸ™‚ termasuk baju labuh hijau itu, saya baru ada 2 tshirt labuh. hehe~ ada sesiapa lagi yg nak bagi? haha~ mengemis baju la plak kat blog ni.πŸ˜› tasha, terima kasih!! sayang kamu. lillahi Ta’ala. moga lillahi Ta’ala ini dapat saya dalami dgn bersungguh2. insyaAllah.πŸ™‚

wallahualam. correct me if I am wrong.πŸ™‚

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

13 Responses to “nikmat B+N.”

  1. natasha October 26, 2008 at 11:56 am #

    lupa mahu mengucap, terima kasih mak penghulu =)

  2. miminapis October 26, 2008 at 2:20 pm #

    hehe.
    sama2, anak penghulu. =p

    terima kasih baju itu.πŸ˜€

  3. anis October 27, 2008 at 1:45 pm #

    fairuz mmg pandai memujuk eh?πŸ˜‰

  4. kay2 October 27, 2008 at 2:04 pm #

    mak penghulu…..
    jangan nagis2 lagi tau……πŸ˜‰

  5. miminapis October 27, 2008 at 3:14 pm #

    anis : dia xpndai memujuk. tapi ayat2 nya itu membuatkan kita terpujuk. cewaahh~! πŸ˜‰

    kay2 : huk~! baik. insyaAllah saya xnangis dh. tapi dgn syarat, mesti ada yg menenangkan ketika saya takut n sedih.πŸ™‚ terima kasih sahabat. sayang kamu. :-*

  6. natasha October 28, 2008 at 5:20 am #

    mak penghulu sila kawen cepat.
    supaya ada yang memujuk di kala mata mula menitis walau setitik.
    khadijah pun pinang nabi. wu~

  7. miminapis October 28, 2008 at 5:43 am #

    *gulp*
    xpelah. saya xbersedia nk kawen lagi.
    saya muda lagi. hehe~πŸ˜›

    kite bagi laluan utk cik natasha dulu ye.πŸ™‚

  8. natasha October 28, 2008 at 12:30 pm #

    hueh. kamu lg tua dr sayalah.
    haha. datang sini semata2 nak menyakat. nak sambung menyakat di frenster pula.

  9. miminapis October 29, 2008 at 2:48 am #

    huh~!

    shut up kamu.
    haha..πŸ˜›

  10. natasha October 29, 2008 at 9:53 am #

    perkara 10 perlembagaan persekutuan. kebebasan bersuara. huhe.

  11. miminapis October 29, 2008 at 10:08 am #

    ahh..xde~!πŸ˜€

    kat blog ni hanya miminapis sorang je yg bebas bersuara.
    haha~

    xdelah memain je.πŸ˜›

  12. Ezati October 30, 2008 at 10:42 pm #

    waaa.. jd mak penghulu ye??

  13. miminapis October 31, 2008 at 3:43 am #

    huhu~
    jangan panggil mak penghulu, sbb kite rasa cm tuaaaaaaaa sngaaaat~!πŸ˜›

    penghulunita cukup.πŸ˜› huhu, bongkak la plak.
    [dok eh..πŸ˜› ]

Leave a Reply

