untuk kamu, sahabat~!

14 Aug

sebentar tadi, sahabat dari KMS menelefon.🙂

bertanya kan itu dan ini. (xperlu kot utk menceritakannya, krn ini agak peribadi bagi beliau.🙂 )
tapi cukup lah, sekadar miminapis dpt menolong ape yg patut. [jika *** gembira, kite pun gembire🙂 ]

beritahu itu dan ini. bagaimana caranya. selebihnya kite bertawakkal kpdNya, ye sahabat? cuma saya tidak mahu ada yg sudah berputus asa. rezeki Allah tu dimana2🙂

oke, sungguh! mudah utk miminapis menulis, berkata2 dan reply SMS kamu sahabat. hakikatnya, kesedihan dan kepayahan itu diri sendiri yg menanggung kan?

cuma yg saya boleh bagitau, banyak2 berdoa kpd Allah. jangan sesekali hilang pergantungan drpNya. jgan jemu berdoa. kerana itulah yg miminapis buat sepnjang tempoh tu. jangan ada perasaan sangka buruk terhadapNya. krn Dia lebih mengerti🙂 [sahabat, moga kamu mengerti ye~!]

then bila tiba masanya, semuanya terjawab. masa tu miminapis baru selesai baca surah Al-Waqiah bersama tafsirnya. masa tu selepas waktu solat Maghrib. tetiba, miminapis dpt SMS drp seorang kawan.🙂 masa tu, hanya Allah SWT je yg tahu, betapa gembira nye saya. menangis kegembiraan krn masih ada Yang Mendengar keluh kesah dan luahan hati saya. letak tafsir atas meja, lepas tu terus buat sujud syukur. betapa masa tu kite rasa diri kite ni sangat lemah. hidup pun dgn pertolongan Yang Maha Kuasa. yg hidup sehari2, amat memerlukan bantuanNya.

ada hikmah nya semua ini ,sahabat. dapat mendekatkan diri kita kpdNya. moga kite semua sentiasa istiqamah dgn ibadah kite. itu yg miminapis harapkan. sungguh iman kite ni naik dan turun. tapi miminapis sentiasa mahu ada sahabat yg menegur jika saya leka dan lalai. terutama apabila berada di luar negara kelak.

sebenarnya sebelum ni miminapis tak mahu menulis tentang ini di dalam blog. krn takut dikatakan sprti mahu menunjuk2, macam bagus n etc. (krn saya pernah pun dihentam sebegitu sebelum ni) namun setelah mendapat panggilan dan SMS drp kamu sahabat, saya teringin utk berkongsi tntg tempoh itu dgn kamu, sahabat~! saya ketepikan negative thinking itu~!!! tulisan ini saya coretkan khas utk kamu, sahabat. krn ukhuwah yg disandarkan krn Allah. saya mencintai dan menyayangi sahabat2 saya krn Allah. krn Islam, yg sentiasa mahukan ukhuwah yg kuat diantara umatnya. agar dgn ikatan ini kita saling ingat mengingati. insyaAllah🙂

insyaAllah, kita sama2 berdoa ye~! ukhuwah yg terbina semasa di KMS itu sangat indah. terutama apabila mengenali sahabat2 seperti kamu. yg secara tak langsung mmbawa miminapis utk lebih mengenaliNya. subhanallah, betapa hebat perancanganMu..🙂

*kamu tahu siapa kamu, kan sahabat? :)*

(sahabat, kite ni kire best ape.. sbb xsume orang lalu tempoh cm kite kan?) [haha, okey, ni versi gil@ sekejap. sorry🙂 ]

~correct me if I am wrong~

3 Responses to “untuk kamu, sahabat~!”

  1. natasha August 14, 2008 at 4:30 am #

    haih~

  2. miminapis August 14, 2008 at 4:46 am #

    tasha, kite nk tulis ni ( :p ) boleh?
    haha~ oke, kite jahat~!

  3. natasha August 14, 2008 at 7:04 am #

    hahaha
    tulislah😛

Leave a Reply

