cuti ku ini~

24 Jun

genap 1minggu 2hari tak nampak sang matahari.
cuti ini hanya di DALAM rumah.
pagi, tengah hari, petang pun tak keluar rumah.
keluar pun malam je. bila ayah ajak kitorang 1family pegi shopping n makan-makan.
kalau sidai kain pun, ampaian kami di DALAM rumah.
kalau mak suruh sapu garaj pun, garaj ade bumbung.

nak jumpa jiran-jiran. tapi sorang pun xkenal. benar!
haiyo~
kiri, kanan, depan, belakang, sume cina.
lalu depan rumah diorang, nanti anjing diorang ‘kong’ ‘kong’..huhu~
kalo baling batu, nanti alarm rumah masing-masing berbunyi..

jadi, miminapis duduk sahaja dalam rumah.
baca apa yg patut.
tolong mak.
borak-borak ngan mak.
nak tengok tv, mak dh cabut kad astro nye..

“takleh tgok tv, nanti adik2 tak baca buku..”

saya. redha~!

tapi miminapis suke cuti yang sebegini.
damai.
aman.
walaupun rumah di tengah pekan, tapi tetap bahagia.
sungguh~!

pagi ni,

“mimi, jom ikut mak hantar adik2 g sekolah..”
“ye, baek!”

alhamdulillah, tengok jugak sang matahari..
“hai, matahari! lama x berjumpa..hehe”mak bawak round2 mana ntah..
byk sgt tempat. xdpt nak ingat.
yang pastinya, sume tempat ada nostalgia nye..

tetiba hujan pun turun.
alhamdulillah, rahmat Mu turun pada pagi yg bahagia ini ya Allah..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: